Experiments to IHhabit the world with science: collective insights
Keywords:
sciences, training, education, poetic, creationAbstract
What can a collective that sets itself the task of creating insights of possible ways of INhabiting the world with science do? Based on this question, members of habitAR: Group of Studies and Research in Science, Life and Education (CNPq/UFU) set themselves the task of collectively experimenting with writings and images that would give rise to perceptions of possible paths to slow down science and weaving, them in engaged relationships in/with/for the world and life.
Downloads
References
INGOLD, Tim. Estar vivo: ensaios sobre movimento, conhecimento e descrição. Petrópolis: Vozes, 2015.
RIGUE, Fernanda Monteiro; SALES, Tiago Amaral. Cartas-conselhos para um devir-educador/a. Perspectivas em Diálogo: Revista de Educação e Sociedade, v. 10, n. 24, p. 294-310, 16 nov. 2023. HARAWAY, Donna. Ficar com o problema: fazer parentes no chthluceno. São Paulo: n-1 edições. 2023.
SALES, Tiago Amaral; RIGUE, Fernanda Monteiro; DALMASO, Alice Copetti. Modos de Habitar o Mundo: uma educação em ciências com/em meio à/pela vida. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 48, p. 1-24, dez. 2023.
SANTOS, Antônio Bispo dos. A terra dá, a terra quer. São Paulo: Ubu Editora/PISEAGRAMA, 2023
STENGERS, Isabelle. Uma outra ciência é possível: manifesto por uma desaceleração das ciências. Rio de Janeiro: Bazar do Tempo, 2023.