The social representation of black people in a portuguese language textbook of the 5th year of elementary school

Authors

  • Cacildo Galdino Ribeiro Universidade Federal de Catalão
  • Natan César Batista Universidade Estadual da Paraíba
  • Juscelino Francisco do Nascimento Universidade Federal do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.34112/2317-0972a2023v41n87p49-61

Abstract

The objective is to analyze the social representation of the black in the Portuguese language textbook of the 5th year of elementary school, observing whether the laws that guide the guidelines of Brazilian education glimpse the ethnic diversity of the country. The advance of the policies of elaboration of didactic materials in attention to the presence of the black, however, opens the opportunity of studies involving textbooks to boost the quality of the works distributed by the federal government.

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Author Biographies

Natan César Batista, Universidade Estadual da Paraíba

Graduado em Letras/Inglês

Juscelino Francisco do Nascimento, Universidade Federal do Piauí

Doutor em Linguística pela Universidade de Brasília (UnB), Professor Adjunto no Campus Senador Helvídio Nunes de Barros – Universidade Federal do Piauí. Professor Formador do Centro de Educação Aberta e a Distância – Universidade Estadual da Paraíba

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Published

2024-02-18

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Artigos